«Всесвітня історія» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Узагальнення за розділом І. Перші середньовічні держави
Узагальнення за розділом І. Перші середньовічні держави
Узагальнення за розділом І. Перші середньовічні держави
1. Об’єднайтеся у дві-три команди та проведіть конкурс знавців термінів і понять за розділом.
Рекомендований перелік термінів і понять: «варварське королівство», «Салічна правда», алод, бенефіцій, майордом, васал, рицар, «Каролінзьке відродження», василевс, синкліт, «Звід цивільного права», іконоборство, Румський султанат, Латинська Романія, іслам, Коран, халіф, хіджра, рамазан, експансія, східна деспотія.
2. Робота в малих групах. У складі малих груп проведіть гру «Жива картина».
Правила гри. Кожна група отримує завдання зобразити по одній сцені за матеріалом Франкської імперії, Візантійської імперії та Арабського халіфату. Доцільно обрати журі, яке визначить переможця.
3. Робота в парах. У складі пар проведіть гру «Аукціон імен».
Правила гри. Предметами продажу на аукціоні є історичні діячі з розрахунковою одиницею — знання учнів та учениць. Ведучий називає ім’я історичного діяча. Той, хто знає факти про нього, — відповідає, якщо інший знає більше — відповідає наступним. Виграє той (після третього удару молотком), чия розповідь була найбільш змістовною.
4. Проведіть індивідуальну або командну гру «Хронологічний пасьянс».
Правила гри. В одній колоді містяться картки з датами подій, в іншій — картки з визначеннями подій. При цьому в другій колоді є зайві картки. Можна зробити навпаки — зайві картки з датами. За визначений час гравцям необхідно встановити відповідність між датами й подіями.
5. Об’єднайтеся у дві-три команди та проведіть конкурс знавців історичної карти. Представник однієї команди називає представнику іншої подію, яку необхідно позначити на контурній карті. Правильна відповідь надає право дати завдання суперникам.