«Історія України» підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти

Узагальнення за розділом I. Виникнення та становлення Русі-України

Узагальнення за розділом I. Виникнення та становлення Русі-України

1.       Проведіть конкурс знавців термінів і понять розділу. Для перемоги в ньому необхідно навести найбільшу кількість правильних визначень термінів і понять.

Орієнтовний перелік термінів і понять до гри: історія України, історичний факт, історична подія, історичний процес, історична періодизація, історичне джерело, Велике розселення слов’ян, літопис, плем’я, союз племен, етнічні процеси, державотворчі процеси, князь, печеніги, племінні княжіння, дружина, данина, полюддя, «грецький вогонь», внутрішня політика, зовнішня політика, реформи, Болгарські походи.

2.       Об’єднайтеся в команди й проведіть гру «Чотири зупинки» за одним із запропонованих сценаріїв:

1)      Караван купців прямує шляхом «із варягів у греки». Розіграйте невеликі інсценізації того, що вони побачили на наступних чотирьох зупинках каравану: слов’янське село; осередок збирання полюддя; слов’янський град; ринок у Константинополі.

2)      Київський князь Святослав разом із дружиною під час Болгарських походів. Розіграйте театралізовані сценки чотирьох епізодів походів: у 968 р. князь Святослав спішно повернувся додому й відігнав орду печенігів від Києва; під час другого Болгарського походу візантійці обложили князя Святослава із дружиною в Доростолі в 971 р.; зустріч київського князя Святослава з візантійським імператором Іоанном Цимісхієм; останній бій київського князя Святослава.

3.       Робота в парах. Підготуйте уявні діалоги, які могли відбутися між: 1) полянським князем і ватажком хозар, які обклали полян даниною; 2) деревлянським старійшиною і старшим дружинником князя Ігоря; 3) представником руського посольства княгині Ольги, яке відвідало Константинополь, і придворним візантійського імператора.

4.         Робота в малих групах. Обговоріть наведені проблеми і презентуйте висновки класу: 1) вплив природно-кліматичних умов навколишнього середовища на господарство та спосіб життя східних слов’ян; 2) роль Києва у слов’янському державотворенні; 3) роль відносин із Візантійською імперією в розвитку Русі-України; 4) оцінка внеску в розбудову Русі-України її перших правителів.

 

Узагальнення за розділом I. Виникнення та становлення Русі-України
Перед відвідуванням сайту
оберіть один з варіантів: